logo šifrovací hry Sešlost

šifra: Koláče

≪ < Předchozí … 3 4 4 5 6 7 8 … Další > ≫

Zadání

Zobrazit nápovědu

Nápověda

  • Tyto koláče jsme upekli podle elektronické kuchařky.

Postup řešení

Řešení šifry Koláče

Pokud si seřadíme čisla v koláčích podle velikosti, všimneme si, že rozdíly jsou postupně 1,2,4,8,…,32 (tedy mocniny dvojky). To by nás mělo navést směrem k binárce. Když si jednotlivá čísla převedeme do binárního zápisu, jsou všechna na 8 míst a obsahují právě dvě jedničky (např. 129 = 10000001). Když čísla napíšeme po obvodu koláčů na polohy semaforové abecedy (počínaje čárkou, která je v zadání, a ve směru hodinových ručiček), získáme i druhou ručičku semaforu

Řešení

HVEZDONOVICE ZST

Diskuse k šifře

Paní Mláková (Dopplerův jev v uvozovkách) před 168 měsíci
Re: Zpětný inženýring

Tak to mi uniklo! Přišla jsem po převlékací přestávce do rozdělané práce a Jardovo řešení se ke mně nedoneslo, jen vím, že jste mluvili o jakémsi neautorském - myslela jsem, že to jsou ty Míšiny úhly :-)

Richard (Dopplerův jev v uvozovkách) před 168 měsíci
Re: Zpětný inženýring

Trochu bych to doplnil - přes úhly to tam rvala Mláková, ostatní vzali zavděk nautorským řešení (byť u mne to bylo trochu s remcáním), které navrhl Jarda a tady v diskusi popsal Marv-CZ. ;-)

Paní Mláková (Dopplerův jev v uvozovkách) před 168 měsíci
Re: Zpětný inženýring

My to tam taky narvali přes úhly... Ale radši jsme nenapsali sms "vime", protože to autorským postupem nezavánělo :-)

David (Králíkodlaci) před 168 měsíci
Zpětný inženýring

Semafor na první pohled. Čísla jsme původně brali jako úhly. Po kouknutí do mapy a vyhodnocení nejbližších orientačních bodů jsme zkusili doplnit Hvězdonovice a kupodivu všechna písmena se v semaforovém zápisu shodovala s předkreslenými ručičkami. Zbývalo jenom přijít na poslední 3 písmena. Ze zkratek bus, ryb, žst zase pasovala na předkreslené ručičky zkratka žst.

Marv-CZ před 168 měsíci
Jednodušší řešení

Vtipné je, že se člověk s nějakými převody do dvojkové soustavy nemusí obtěžovat. Stačí čísla seřadit podle velikosti 1 - 7 a o příslušnou hodnotu ručičku posunout (proti směru h. r.).

Katka | Jenda | Šinďa | Tom | Kotvus
Po hřeVýsledkyŠifry a šifřičkyReportážeStatistikySeznam týmůDiskuzeKontaktyPříhlášení
20092010